Pàgines

dissabte, 21 de febrer del 2009

Licor de maduixa

Més maduixes, ara licor.

L'any passat vaig provar de fer licor de maduixa, que em va sortir i molt bo, i els hi vaig dir com fer-ne als pares de la Marta i també els va sortir prou bo, així que enguany torno a fer-ne.

M'ha calgut això:
- 1 pot de vidre que tanqui hermètic, de 2l de capacitat.
- 1,25 l d'orujo blanc.
- 1 kg de maduixots
- 1 llimona
- 1 taronja
  • Rentem bé el pot i l'assequem.
  • Netegem molt bé la taronja i la llimona, raspallant-la si cal. Porten molta merda a la pell que és just el que necessitem.
  • Netegem amb aigua les maduixes amb les fulles. Les posem a eixugar-se.
  • Triem les maduixes: cal treure les que estiguin tocades per evitar que es podreixin dins, de les bones tallar-ne la part de les fulles, inclosa la part més blanca que no donarà cap gust.
  • Ratllem la pell de la taronja i de la llimona, anant amb compte de no ratllar la part blanca doncs és amarga!
  • Ho posem tot junt al pot: maduixes, orujo, pells.
  • Es tapa, i es deixa macerar un mes com a mínim.
En això estic. Ara esperar, i després caldrà filtrar, liquar les maduixes, fer un almívar, embotellar-ho i esperar una setmaneta. Ja us ho tornaré a explicar d'aquí un mes!

(L'any passat enlloc de pell de llimona hi vaig posar unes fulles de menta, enguany no tenia menta i sí llimona, i així l'he fet)