Pàgines

dimarts, 30 de desembre del 2008

Poesia: Llegir-la, emmagatzemar-la

Tot i que de sempre he llegit prou, de més jovenet la poesia no em deia gaire cosa. L'altra dia hi pensava i no acabo de recordar si és que la poesia a l'escola i a l'institut la fèiem a l'assignatura de castellà i no de català, o si més no a l'institut el professor que més passió hi posava era sens dubte el de castellà. No sé, però recordo fer exercicis d'escriure poemes o aprendre el 'Con cien cañones por banda...' i en canvi en català no me'n recordo... La meva memòria d'aleshores tampoc es molt de fiar, ves.

Però vaig anar entrant al món de la poesia de mà de la música i de, per sort, tants grups catalans que han musicat poemes, cosa que no podré agrair mai prou i que com a país també s'hauria d'agrair a tots els músics d'estils prou variats que han acostat a altres públics tant poetes consagrats com de novells, de morts i de vius.

I res, vaig començar fullejant antologies que hi havia per casa, llegint poemes solts per internet, i ara ja com amb qualsevol altre mena de literatura, comprant-ne llibres de tant en tant.

Els llibres de poesia els procuro llegir amb calma i concentració per poder copsar bé el que hi diu, a trams i rellegint algun poema i avançant-me llegint algun altre que vagi per davant del punt. Ho faig perquè la meva memòria és prou aleatòria i capritxosa i no sempre recordo prou bé el que he llegit, i com que els poemes acostumen a ser peces breus em costa col·locar-los en un context més ample per poder localitzar allò que vull. Així llegint-los en més d'un context dins el mateix llibre em facilita recordar-los.

I sobretot, com que em moc millor amb els ordinadors, un cop llegit tot el llibre el deixo a la taula de l'ordinador i quan tinc temps m'hi poso, el rellegeixo per sobre i faig una selecció dels poemes que més m'han agradat i els passo a l'ordinador, un fitxer de text per llibre. Després m'és molt més senzill retrobar el poema que vull.

Aviam si ara que vénen uns dies de festa passo a l'ordinador algun dels llibres que ja tinc llegits i us en dic alguna cosa.

1 comentaris:

Anònim ha dit...

Et convido a passar-te per poesilvia

http://silviabel.wordpress.com