Pàgines

dilluns, 2 de març del 2009

Pregó Carnestoltes 2009

El pregó de Carnestoltes de Molins de Rei d'enguany. L'he escrit jo, no el vaig sentir doncs estava a la rua disfressat amb l'Esplai (vam quedar segons, ja en diré alguna cosa quan en tingui fotos!), us el deixo aquí.

Pregó Carnestoltes 2009

Jo, Esteve Vilapubilla i Tortell de Cabell d’Àngel, Mestre d’Armes de la Festa, Baró de la Font Fresca, Marquès de Sant Bartomeu, Comte de la Rierada, Senyor de Ciuró i d’altres títols que arrossego, em presento davant vostre en tant que Secretari Reial de Sa Majestat el Rei en Carnestoltes XXVIII, nou amo i senyor d'aquesta contrada, per parlar-vos en nom seu:

Molinenques i molinenques,

La ventada va fer suspendre la Fira d'Entitats, la pluja va deslluir la Fira de la Candelera, però avui faci el temps que faci, peti qui peti, prenc possessió de la meva corona i us faig saber el meu mandat més immediat:

Parlaré en to ben clar, queda abolida tota llei, reglament o ordenança, valdrà només el buscar plaer i donar-ne també als altres.

Així doncs, per la Festa doneu-ho tot! Balleu més que les llambordes dels nostres carrers, cagueu-vos en tot i en tothom com fan els coloms, gaudiu més que un polític amb sou nou, toqueu més que les campanes de l'església, però aneu amb compte de no llevar-vos demà amb pitjor cara que els monstres de la Montse Ribé.

No cal que us preocupeu per la crisi, per la sentència del tribunal constitucional sobre l'estatut, per la sanitat, la inseguretat o l'educació. Com els polítics, jo tampoc tinc solucions, però que collons! el meu 'pa i circ' és de lluny molt millor!

I enguany, que vigilin les femelles, que podeu tenir per segur que el vostre rei busca una reina, i abans de fer la tria provarà totes les que s'hi posin bé. Això sí, jo no seré tant exigent com qui enguany ens ha ofert la imatge de la Candelera, tant me fotrà si són verges, mares o lesbianes que vulguin tastar el ceptre reial. Benvingudes seran totes!

Així que passeu-vos-ho bé a la Rua i al Ball que jo m'encarrego de tot. Demà mateix us convido a tots a sopar a la plaça de l'Església que m'han dit que s'hi muntarà una gran barbacoa.

Jo sí que sóc un bon Rei que us ho pago tot i no com aquell coi de borbons, que a sobre que els manteniu, porten gent a judici per cremar unes tristes fotos d'ells. Unes fotos! Si els cremessin en persona encara, però això no passa enlloc, tu!

Visca el Rei Carnestoltes!

Visca Molins de Rei!

Que comenci la rua!